Secondary Menu

Sprzedaż materiałów budowlanych w Polsce rośnie: blisko 50 mld zł. w 2018 i szacowany 8% wzrost w 2019

Sprzedaż materiałów budowlanych w Polsce w ubiegłym roku sięgnęła blisko 50 mld zł., co oznacza wzrost o ponad 8 procent w stosunku do roku poprzedniego. W rok bieżącym obserwujemy kontynuację wzrostu na podobnym poziomie – wskazuje raport IBP Research.

Firma badawcza IBP Research, specjalizująca się w analizach rynku chemicznego i materiałów budowlanych, opracowała kolejny raport na temat dystrybucji materiałów budowlanych w Polsce.

Rynek dystrybucji materiałów budowlanych w roku 2018 osiągnął sprzedaż blisko 50 mld zł. – jak podaje IBP Research na podstawie bezpośredniego badania punktów sprzedaży oraz analizy źródeł wtórnych,  Na wartość tą składają się wszystkie materiały budowlane, które są sprzedawane przez pośredników handlowych. Jednocześnie część tych kategorii produktów, niezależnie, trafia bezpośrednio od producentów do wykonawców budowlanych (co tworzy dodatkowe 10 mld zł).

W stosunku do poprzedniego, rok 2018 zapewnił zwiększenie sprzedaży o ponad 8 procent. Rok bieżący przynosi kontynuację wzrostu, na podobnym poziomie.

Rynek dystrybucji tworzą: hurtownie i składy ogólnobudowlane, hiper/supermarkety budowlane oraz sklepy specjalistyczne. W latach 2010-2018 udział hurtowni spadł z 55% do 50%, udział sklepów specjalistycznych z 9% do 6%, tymczasem udział hiper/supermarketów wzrósł z 36% na 44%.

Wśród sieciowych marketów budowlanych liderami są Castorama i Leroy Merlin (łącznie 57% rynku), kolejne 35% należy do Obi, Bricomarche i Mrówki; a resztę segmentu uzupełniają sklepy Merkury Market, Bricoman i Majster.

Tymczasem w obszarze hurtowni ogólnobudowlanych i sklepów specjalistycznych, zdecydowanie dominują Grupa PSB i Sieć Budowlana.pl (razem 30%), po kilka % rynku mają: Grupa Handlo-Budowa, SIG,  3W, oraz sieci hurtowni instalacyjno-sanitarnych: BIMS Plus, Grupa ABG, Onninen.

W obszarze hurtowni i sklepów, 25 największych firm dystrybucyjnych realizuje 3/4 sprzedaży ogółem materiałów budowlanych.

sprzedaz_materialow_budowlanych_10_2019

 

Artykuł na podstawie: IBP Research „Rynek dystrybucji materiałów budowlanych w Polsce. Edycja 2019”. Więcej zobacz: http://ibpresearch.pl/

 

Udostępnij ten wpis

Post Comment