Aż dwie trzecie Polaków wykonuje prace malarskie samodzielnie, a jedynie 9% respondentów deklaruje, że w całości zleca malowanie firmom wykonawczym. Jeszcze większą samodzielność wykazują badani w przypadku drobnych prac naprawczych – aż 78% respondentów wskazuje, iż wykonuje takie roboty bez udziału firm zewnętrznych. Większe prace, dotyczące remontu łazienki czy kuchni, realizowane są częściowo (39%) lub wyłącznie (23%) przez specjalistyczne firmy wykonawcze, niemniej jednak znaczący odsetek respondentów (37%) chwali się, że samodzielnie wykonuje również te bardziej zaawansowane prace remontowe – wskazują badania zealizowane przez instytut badawczy BCMM – badania marketingowe.
Większe prace, dotyczące remontu łazienki czy kuchni, realizowane są częściowo (39%) lub wyłącznie (23%) przez specjalistyczne firmy wykonawcze, niemniej jednak znaczący odsetek respondentów (37%) chwali się, że samodzielnie wykonuje również te bardziej zaawansowane prace remontowe.
Na zachowania respondentów wpływ ma przede wszystkim miejsce zamieszkania. Badani mieszkający w domach jednorodzinnych wykazują znacznie wyższy poziom samodzielności, natomiast lokatorzy budynków wielorodzinnych w większym stopniu korzystają z usług firm wykonawczych.
W przypadku prac remontowo-budowlanych wykonywanych na zewnątrz budynków jednorodzinnych, 80% badanych powierza przynajmniej część takich prac specjalistom (a 40% zleca takie roboty wyłącznie firmom wykonawczym). Prace ogrodowe są natomiast najczęściej – przez 88% badanych – wykonywane samodzielnie.
Szczegółowe dane na temat zachowań remontowych Polaków znajdują się w opracowanym przez BCMM raporcie „Zachowania konsumenckie Polaków na rynku remontów wnętrz”, w którym można zapoznać się z profilem inwestorów remontujących wnętrza w 2016 roku (zakres remontu i dalsze plany remontowe, typ remontowanego mieszkania, motywy przeprowadzenia remontu, koszty remontu, sposób wykonywania remontu – DIY vs. wykonawca, źródła informacji, korzystanie z usług projektanta wnętrz, itp.) oraz szczegółowym opisem procesu decyzyjnego w 5 wybranych kategoriach asortymentowych (farby, ceramiczne płytki podłogowe i ścienne, panele podłogowe, podłogi drewniane, ceramika sanitarna).
Więcej informacji na temat raportu znajdą Państwo na stronie: http://www.bcmm.com.pl/pl/raporty-branzowe/
BCMM – badania marketingowe Spółka z o. o. wykonuje specjalistyczne badania marketingowe od ponad 20 lat i jest członkiem międzynarodowej organizacji firm badających rynek ESOMAR.
Dobry, rzeczowy, konkretny, bez przysłowiowego lania wody.
Nie cierpię artykułów które nic nie wnoszą i są
pisane chyba dla samego pisania. Tutaj mamy ewidentne przeciwieństwo
tego. I to mnie niezmiernie cieszy. Pozdrawiam autora i
czekam na więcej
Interesujący temat, doskonale przedstawione zagadnienie. Pozdrawiam